Ondernemen vraagt focus. Toch verliezen veel ondernemers dagelijks tijd aan randzaken zoals administratie, mailboxen en processen die stroef lopen. In deze blog deel ik praktische tips, strategieën en inzichten over hoe je slimmer kunt werken en wanneer het slimmer is om je werk uit te besteden.
Of je nu zzp bent of een groeiend bedrijf runt: hier vind je artikelen die je direct tijd, rust en overzicht opleveren.
5 signalen dat je als ondernemer tijd verliest aan administratie (en wat je eraan kunt doen)
Ondernemen draait om klanten, omzet en groei. Toch zie ik veel ondernemers verzanden in randzaken. Urenlang facturen inboeken, een mailbox die nooit leeg raakt, en eindeloze to-do’s. Herkenbaar? Dan is de kans groot dat je meer tijd verliest dan je lief is.
Mailbox onder controle: 4 strategieën die écht werken
Een overvolle mailbox is voor veel ondernemers de grootste energielek. Je opent ‘m in de ochtend en voor je het weet is er een uur voorbij – zonder dat je aan je klanten of je bedrijf hebt gewerkt. Herkenbaar? Dan is het tijd om je mailbox weer de baas te worden. Hier zijn 4 strategieën die écht werken om overzicht terug te krijgen.